Przyjęcie do szpitala
Pacjent może zostać przyjęty na leczenie do szpitala w dwóch trybach:
- nagłym - bez skierowania
- planowym - ze skierowaniem
Skierowanie do szpitala ma prawo wystawić lekarz, lekarz dentysta lub felczer.
WYKAZ DOKUMENTÓW I RZECZY OSOBISTYCH NIEZBĘDNYCH PACJENTOWI PRZY PRZYJĘCIU PLANOWYM DO SZPITALA
Wykaz niezbędnych dokumentów
- skierowanie do szpitala,
- dokument tożsamości z numerem PESEL,
- karty informacyjne z poprzednich pobytów szpitalnych - jeżeli pacjent posiada,
- inne: adres i telefon najbliższej rodziny/opiekuna sprawującej opiekę nad pacjentem.
Wykaz niezbędnych przyborów osobistych
- podstawowe przybory higieny osobistej,
- przybory toaletowe,
- ręcznik,
- piżamę
- kapcie
- leki stosowane przewlekle nie związane z obecnym pobytem w szpitalu (szpital zapewnia bezpłatne leki i wyroby medyczne konieczne do wykonania obecnego świadczenia),
Wymienione rzeczy powinny być zapakowane do podręcznej małej torby lub reklamówki, która powinna zmieścić się w szafce przy łóżku pacjenta.
Skierowanie nie jest wymagane do PORADNI SPECJALISTYCZNYCH :
- ginekologa i położnika,
- dentysty,
- wenerologa,
- onkologa,
- psychiatry.
Skierowanie nie jest również wymagane od osób:
- chorych na gruźlicę,
- zakażonych wirusem HIV,
- dla inwalidów wojennych i wojskowych, osób represjonowanych oraz kombatantów,
- dla cywilnych niewidomych ofiar działań wojennych,
- dla osób uzależnionych od alkoholu, środków odurzających i substancji psychotropowych - w zakresie lecznictwa odwykowego,
- dla uprawnionego żołnierza lub pracownika, w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa,
- dla weterana poszkodowanego, w zakresie leczenia urazów lub chorób nabytych podczas wykonywania zadań poza granicami państwa.
Uwaga
Informacji o stanie zdrowia pacjenta udziela ordynator oddziału, lekarz prowadzący lub lekarz dyżurny. Pielęgniarki udzielają informacji wyłącznie dotyczących opieki pielęgniarskiej. Nie udziela się telefonicznie informacji o stanie zdrowia pacjenta, za wyjątkiem przypadków uzgodnionych
z personelem oddziału.
Pracownik Socjalny
Przyjmuje zgłoszenia pacjentów nie mających zapewnionej opieki poszpitalnej ze strony rodziny oraz znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, pod nr tel. 663 898 896.
W Szpitalu znajdują się:
-
pomieszczenia w Oddziałach pełniące funkcję kuchenek oddziałowych. Podczas korzystania
z urządzeń kuchennych pacjenci zobowiązani są do posiadania własnych naczyń oraz środków niezbędnych do utrzymania ich w czystości.